چگونه تشخیص دهیم ماهی تازه است یا نه؟

تشخیص ماهی تازه از فاسد

وقتی به ژاپن فکر می کنید ، چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ سوشی؟ کیمونو؟ یا شاید به خاطر ژاپنی؟ همانطور که می دانید مردم ژاپن ماهی خوردن را دوست دارند و ماهی بخشی از رژیم روزانه بسیاری از افراد ژاپنی است. وقتی به سوپرمارکت می روید ، ماهی های تازه زیادی را برای فروش خواهید یافت. علاوه بر این ، مردم در ژاپن نه تنها به دلیل اینکه ماهی در آن در دسترس است مصرف می کنند بلکه ماهی را برای فواید زیادی که دارد  می خورند. اگر شما هم از علاقه مندان به خوردن ماهی هستید و یا در فکر اقامت ماهی در ژاپن هستید ، دانستن چگونگی تشخیص ماهی تازه یا بیات از ضروریات است!

جهت خرید ماهی خاویار کلیک کنید.

در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه تازه ترین ماهی را برای خود پیدا کنید.

1. ظاهر

تشخیص ماهی تازه از فاسد

اول از همه ، شهود خود را دنبال کنید و بدنبال ماهی باشید که در نگاه اول “زیبا” به نظر می رسد. ماهی تازه فاقد مخاط کدر ابری است. اما در عوض تمیز و براق به نظر می رسد. همچنین ، اگر با دقت به ماهی نگاه می کنید ، مقیاس هایی را که هنوز دست نخورده هستند بررسی کنید. اکثر ماهی های تازه آسیب کمی به بدنشان وارد شده است.

2. چشم ها

تشخیص ماهی تازه از فاسد

بررسی چشم ماهی ها یکی از محبوب ترین روش هایی است که ژاپنی ها برای بررسی طراوت ماهی استفاده می کنند. این روش به قدری مشهور است که حتی کسانی که اطلاعات کمی در مورد ماهی دارند از این روش اطلاع دارند. اگر به چشمان ماهی ها نگاه کنید و آنها چشمانی کاملا روشن و درخشان داشته باشند. این بدان معناست که آنها به احتمال زیاد تازه از اقیانوس وارد شده اند. از طرف دیگر ، ماهی های بیات ممکن است چشمان قرمز داشته باشند که کدر به نظر می رسند.

3. آبشش ها

تشخیص ماهی تازه از فاسد

ممکن است بررسی آبشش های یک ماهی که از قبل سرد و در پلاستیک بسته بندی شده باشد دشوار باشد. با این حال ، اگر قصد خرید ماهی در بازار ماهی یا فروشگاه ماهی را دارید ، حتماً در صورت امکان آبشش های آن را بررسی کنید.

سعی کنید با انگشتان تمیز آبششک ماهی ها را برگردانید یا از یک دستیار فروشگاه بخواهید که به شما کمک کند. با انجام این کار ، اگر ماهی واقعاً تازه است ، می توانید گوشت قرمز رنگ را به وضوح مشاهده کنید. با این حال ، اگر ماهی ها دیگر تازه نباشند ، گوشت آنها قرمز تیره یا حتی تقریبا سیاه به نظر می رسد.

4. انعطاف پذیری

تشخیص ماهی تازه از فاسد

اگر اجازه دارید ، سعی کنید ماهی را از دم در دستان خود بگیرید و ببینید آیا ماهی خمیده یا به نظر افتاده به نظر می رسد یا نه. اگر ماهی صاف باشد ، تازه است. اگر نمی توانید ماهی را از دم خوب نگه دارید ، می توانید به جای آن معده ماهی را لمس کنید. اگر احساس سفتی داشته باشد، این بدان معنی است که ماهی به اندازه کافی تازه است. اگر معده نرم باشد ، احتمالاً ماهی در حال حاضر خراب و فاسد است.

5. بو

تشخیص ماهی تازه از فاسد

آیا می دانید ماهی تازه آنقدر بو نمی دهد؟ اگر صورت خود را به ماهی نزدیک می کنید (سعی کنید با احتیاط باشید) و آن را بو می کنید ، ماهی تازه بوی قوی ندارد. اگر ماهی تازه نباشد ، به احتمال زیاد بوی ماهی به شما می رسد. همچنین شما بوی خون ماهی را حس خواهید کرد.

با این حال ، تشخیص ماهی تازه از فاسد در حالی که همه در بازار به زیبایی نمایش داده می شوند ، می تواند مشکل باشد. در حالی که همه در بازار به زیبایی نمایش داده می شوند ، می تواند مشکل باشد. نگران نباشید ، یک ترفند کوچک برای کشف طراوت ماهی در اینجا نیز وجود دارد. علاوه بر توصیه های بالا ، این موارد را نیز دنبال کنید:

ماهی را با بسته بندی پلاستیکی از جایی که قرار داده شده بردارید و نگاه دقیق تری به او بیندازید. به طور معمول ، در منطقه ماهی سوپرمارکت روشنایی درخشانی وجود دارد. با استفاده از این سعی کنید به درخشش و طراوت ماهی نگاه کنید.

سعی کنید ببینید روی بسته بندی پلاستیکی از ماهی قطره ای وجود ندارد یا خیر. این قطره حاوی طعم ماهی است. بنابراین اگر قطره ای وجود دارد ، به این معنی است که ماهی دیگر طعم خوبی ندارد.

اکنون شما در مورد چگونگی یافتن ماهی تازه و مواردی که هنگام خرید ماهی باید از آنها اجتناب کنید بیشتر می دانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *